torsdag den 19. september 2013

Arctic Monkeys

Jeg havde måske lidt parkeret Arctic Monkeys sådan lidt bagerst i hukommelsen. Var ret vild med 'I Bet You Look Good on the Dance Floor' (men hvem var ikke det) og 'When the Sun Goes Down', der begge er fra debuten fra 2006, og også 'Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair', der kom i 2011, men af en eller anden grund fik jeg aldrig sådan RIGTIGT lyttet til dem. 

Nu hvor de lige har udgivet 'AM', kom jeg så i tanke om Arctic Monkeys igen. Men det er som om der er sket noget med dem, mens jeg ikke kiggede, og jeg ka' li' det! Som antydet kan jeg ikke Arctic Monkeys' bagkatalog i søvne, så jeg vil ikke begive mig ud i en forkromet analyse af præcis hvori ændringen består. Men numre som 'One For The Road', 'No. 1 Party Anthem', 'Fireside' og ikke mindst 'Do I Wanna Know?' fanger mig med det samme og giver mig trang til at høre mere. 




Jeg er tydeligvis ikke den eneste, for 'AM' er gået direkte ind på førstepladsen på den engelske albumhitliste, hvilket i parentes bemærket sikrer Arctic Monkeys rekorden som bandet, hvis fem første albums alle er gået nummer et. Rimelig godt arbejde.

Og så er der jo det med looket. Lad os bare sige, at det klæder dem at blive ældre. Meget.




/A 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar