fredag den 23. august 2013

The Eclectic Moniker

Den fantastiske synth-saxofon i King of Wishful Thinking fik mig til at tænke på The Eclectic Monikers nyeste single, 'Sports'. Sangen er vel nærmest den første popsang med vaskeægte saxofonsolo siden George Michaels 'Careless Whisper' og Kenny Gs regulære voldtægt af instrumentet, og bare for dét, skal Eclectic Moniker have point. Og nej, jeg har egentlig ikke nogle bløde punkter for saxofoner overhovedet, jeg kan bare godt li' at blive overrasket.

'Sports' er forløberen for Eclectic Monikers andet album, 'Continents', som jeg hørte en god del af på Northside for et par måneder siden. Debutalbummet var godt, tilpas melodisk og skørt til min smag, men nogle gange kunne man nærmest ikke være i fred for olietønder og calypsoguitar. Men på de nye numre lyder det som om de har fundet en fin balance mellem kærligheden til det caribiske og den gode popsang, hvor forsanger Frederik Vedersøs lækre stemme (seriøst, den mand må jo ku' synge sig i trussen på nærmest hvem som helst) får lov at brillere. Og hands down, jeg glæder mig sgu til albummet kommer.


(ville gerne have fundet et sjovere klip end Go' Morgen Danmark, men YouTube var en bitch)


Og så er The Eclectic Moniker i øvrigt virkelig festlige at være til koncert med, jeg siger det bare. Jeg vil i hvert fald være at finde på Lille Vega 1. november.

/A

Ingen kommentarer:

Send en kommentar